Picie odpowiedniej ilości wody - dlaczego jest takie ważne?

Mniam Mniam Fit Pudełkowy Catering Dietetyczny w Elblągu to nie tylko doskonałej jakości, świeże, zdrowe i pyszne dania dostarczane do Was wprost pod Wasze drzwi domów czy miejsc pracy. Mniam Mniam to także nasza opieka nad Waszym jedzeniem i zdrowiem.

Dlatego do Waszej dyspozycji są nie tylko nasze kompetentne dietetyczki, ale również nasz blog na stronie internetowej, gdzie staramy się przekazać Wam najważniejsze informacje o zdrowym stylu życia.

Tym razem na stronie Mniam Mniam Fit Pudełkowy Catering Dietetyczny w Elblągu nie o jedzeniu, a o innej ważnej rzeczy – o piciu wody. Ile jej należy pić, co daje picie wody zamiast słodzonych napojów i wiele innych ciekawych informacji od naszej dietetyczki dla Was.

Ile należy pić wody?

Dorośli powinni pić minimum 30 ml wody na 1kg masy ciała, czyli jeśli ktoś waży 60 kg to powinien wypijać minimum 1800 ml wody.

Niewystarczająca ilość wody powoduje odwodnienie organizmu. Pierwszym sygnałem odwodnienia jest uczucie pragnienia. Najlepsze nawodnienie daje nam woda mineralna lub źródlana. Pamiętajmy jednak, że wodę znajdziemy również w kawie, herbacie, owocach, warzywach, sokach czy zupach.

Odpowiednie nawodnienie to bardzo indywidualna sprawa. Można ją kontrolować obserwując barwę moczu. Prawidłowe nawodnienie jest wtedy, kiedy barwa jest jasnosłomkowa, natomiast ciemniejszy kolor może świadczyć o zbyt niskim poziomie nawodnienia.

Co daje picie wody?

Woda umożliwia transport tlenu i składników odżywczych. Uczestniczy również w procesie trawienia i wchłaniania substancji pochodzących z pożywienia. Woda jest najważniejszym rozpuszczalnikiem, np. witamin rozpuszczalnych w wodzie, czyli witamin z grupy B oraz witaminy C.

Zalety picia wody:

  • Zapewnia właściwe nawodnienie organizmu.
  • Dodaje energii i chęci do pracy.
  • Wpływa na stan skóry.
  • Wspomaga proces trawienia.
  • Zapobiega chorobom serca.
  • Zapobiega chorobom nerek.
  • Zapobiega zaparciom.
  • Chroni przed nowotworami.
  • Poprawia metabolizm.
  • Poprawia koncentrację i zdolności umysłowe,


Nawodnienie przy aktywności fizycznej

Dużo osób ćwiczy bez wody, nie zdając sobie sprawy, że tracimy ją wraz z potem. Przy aktywności fizycznej trwającej do godziny należy wypijać nasze minimum plus 500 ml w przypadku treningu o niskiej intensywności, np. spacer, pływanie rekreacyjne, nordic walking, a w przypadku treningu o wyższej intensywności jak, np. bieganie, siłownia, sporty walki należy wypijać nasze minimum plus dodatkowo jeszcze 1000 ml.