Jak jeść w święta, aby nie przytyć? Porady Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny w Elblągu

Jak jeść w święta Wielkanocne, aby nie przybrać mocno na wadze? Czy w ogóle to możliwe? Oczywiście, że tak – jeśli codziennie stosujecie zasady zdrowego, rozsądnego odżywiania, możecie w Wielkanoc nieco poluźnić swoje zwyczaje żywieniowe.

Jak jeść w święta Wielkanocne, aby nie przytyć?

Kiedy na stole świątecznym kuszą nas nie tylko pyszne potrawy, ale również wspaniałe ciasta i inne słodkie przysmaki?

Na co dzień stosujecie najlepszą z możliwych na rynku diet pudełkowych na dowóz Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny w Elblągu, ale zbliżające się święta Wielkanocne kuszą wspaniałymi, tradycyjnymi potrawami na stole.

Świąteczne posiłki często różnią się od tych jedzonych przez nas na co dzień. Dlatego przed osobami, które są aktualnie na diecie, pojawia się wiele pokus. Co roku w okresie przedświątecznym pojawia się pytanie - co z tą dietą?! Jak jeść w święta Wielkanocne, aby nie przytyć?

Czy nasze świąteczne "odstępstwa" mogą spowodować, że cały wysiłek włożony w przestrzeganie diety pójdzie na marne? Otóż nie, ale trzeba pamiętać o kilku kwestiach.

Jak w święta jeść bez „wyrzutów sumienia”, nie przytyć i nie zmarnować swojego wysiłku włożonego w diety, a jednocześnie cieszyć się smakiem potraw świątecznych?

Tu radą służą dietetycy marki Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny, pudełkowy na dowóz w Elblągu.

Warto przeczytać te porady, wziąć je sobie do serca i...cieszyć się smakiem świątecznych potraw.

Jak jeść w święta, aby nie przytyć?

1.    Odpuść sobie!

Święta to czas relaksu i odpoczynku, więc nie ma sensu generowanie stresu związanego z trzymaniem diety. Jest takie powiedzenie: “Zakazany owoc smakuje najlepiej”, czyli im bardziej będziemy myśleć o tym, że czegoś nam nie wolno tym bardziej będziemy mieć na to ochotę. Pamiętaj jednak o tym, że każdy kolejny kawałek ciasta zawsze będzie smakować tak samo, więc zastanów się czy warto.

2.    Jedz z umiarem

Umiar to jedna z najważniejszych zasad żywienia, nie tylko w Wielkanoc, ale i na co dzień. W święta zwykle na stole znajdują się potrawy, na które czekamy cały rok. Możesz cieszyć się ich smakiem bez wyrzutów sumienia, ale rzeczywiście jedz te, które najbardziej lubisz. Staraj się jeść małe porcje, kosztować je i cieszyć się ich smakiem. Staraj się unikać produktów, które jadasz na co dzień. Pamiętaj również o tym, że nie można jeść na zapas.

3.   Jedz małe porcje

W wielkanocny poranek automatycznie nakładamy na swój talerz wszystkie potrawy, których chcemy spróbować. Postaraj się zacząć najpierw od tej, na którą masz największą ochotę, gdy ją zjesz nałóż na talerz kolejną potrawę, pamiętając o tym, aby to była mała ilość. W ten sposób może się okazać, że po zjedzeniu 2,3 potraw, na które mieliśmy największą ochotę nie mamy już miejsca w żołądku na więcej. Unikniemy przejadania się, bo przecież nie wypada zostawić jedzenia na talerzu, które nałożyliśmy go za dużo.

4.    Nauczy się odmawiać

Odmawianie innym jest dla większości największym problemem w święta. Skoro babcia lub ciocia proponuje kolejny kawałek ciasta to oczywiście wiemy, że odmówienie nie jest łatwe. Trzeba pomyśleć również o sobie i swoim samopoczuciu. Aby nie zrobić komuś przykrości odmawiając po prostu grzecznie podziękujmy i np. pochwalmy inną potrawę.

5.    Pamiętaj o wodzie!

Napoje gazowane i soki mają bardzo dużo cukru, pobudzają apetyt, a dodatkowo potrafimy ich wypić całkiem sporo. Szklanka coli 3 razy dziennie i mamy całkiem sporą dawkę kalorii i cukru. Do picia najlepiej wybrać wodę, herbaty ziołowe albo kompot z suszonych owoców (jest dobry na trawienie).

6.    Aktywność fizyczna nawet w święta!

Trochę aktywności w święta jeszcze nikomu nie zaszkodziło, zwłaszcza, że mamy już całkiem przyjemną pogodę. Zamień siedzenie przy stole lub oglądanie telewizji lepiej przejść się na świąteczny, rodzinny spacer. Ruch nie tylko poprawi nam samopoczucie, ale również dzięki niemu możemy spalić trochę kalorii.

Pamiętaj też o tym, że aby faktycznie przytyć w święta nadwyżka kaloryczna musiałaby wynieść 7000 kcal łącznie w ciągu całego tygodnia to równałoby się dodatkowemu jednemu kilogramowi. W święta nie jest trudno o taką liczbę kalorii biorąc pod uwagę, że osoba, która spróbuje wielu wielkanocnych potraw jest w stanie dostarczyć swojemu organizmowi ok. 2500 - 3000 (w zależności od ilości), dlatego bardzo ważny jest umiar.

Jednak pewna doza kulinarnego szaleństwa nie zaszkodzi, jeśli na co dzień dostarczasz swojego organizmowi odpowiedniej diety z oferty firmy Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny, pudełkowy na dowóz w Elblągu. Pamiętaj jednak, aby te „szaleństwa za stołem” odbywały się wyjątkowo, jedynie w okresie świąt.

Jeśli jesteście zainteresowani naszą ofertą, chcecie się zdrowo odżywiać lub planujecie zadbać o swoje zdrowie, skontaktujcie się z nami.

Manager/obsługa klienta, tel: 516 434 701, e-mail: info@mniammniam.elblag.pl

Biuro obsługi klienta czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00

Potrzebujesz pomocy przy wyborze odpowiedniej dla siebie diety? Skontaktuj się z naszym dietetykiem - odpowie na wszystkie Twoje pytania.

Dietetyk - tel: 517 347 015, e-mail: dietetyk.mniammniam@gmail.com

Dietetyk jest do dyspozycji klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

Diety Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny w Elblągu zamówisz szybko i łatwo tu: https://mniammniam.elblag.pl/zamow/#/

Mieszkasz w Braniewie? Możesz zamawiać najlepszy catering dietetyczny pudełkowy na dowóz w Braniewie firmy Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny:

Catering dietetyczny pudełkowy na dowóz w Braniewie

Mieszkasz w Malborku? Możesz zamawiać najlepszy catering dietetyczny pudełkowy na dowóz w Malborku firmy Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny:

Catering dietetyczny pudełkowy na dowóz w Malborku

Mieszkasz w Nowym Dworze Gdańskim? Możesz zamawiać najlepszy catering dietetyczny pudełkowy na dowóz w Nowym Dworze Gdańskim firmy Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny: 

Catering dietetyczny pudełkowy na dowóz w Nowym Dworze Gdańskim