Ile razy już byliście na diecie? Zobacz jak skutecznie schudnąć

Czas najwyższy zrozumieć, że okolicznościowe diety warto zastąpić trwałą zmianą nawyków żywieniowych. Przechodząc na dietę, często stawiamy na rygorystyczne liczenie kalorii. Odmawiamy sobie wszystkiego w celu szybkiej utraty tkanki tłuszczowej. Chcemy schudnąć w jak najszybszym czasie, nie myśląc o konsekwencjach zdrowotnych, co przynosi zupełnie odwrotne rezultaty. 

Nasz metabolizm spada, a my czujemy się jeszcze gorzej, dlatego na pierwszym miejscu zawsze powinniśmy stawiać zdrowie i dobre samopoczucie.

Najważniejsze to znaleźć motywację, która pomoże nam trwale uzyskać zamierzony cel, a nie tylko na krótki okres. Dlatego tak ważne jest, aby nie skupiać się tylko na jak najszybszej redukcji tylko postawić na trwałą zmianę nawyków żywieniowych.

Jak więc skutecznie schudnąć? Zobaczcie porady dietetyków firmy Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny w Elblągu.


Ile kalorii będzie dla nas odpowiednie?

Zaczynając przygodę z odchudzaniem, powinniśmy oszacować nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Pomoże nam to w ustalić jaka dieta będzie dla nas odpowiednia. Żeby schudnąć musimy być w deficycie kalorycznym, czyli spożywać mniej kalorii niż zużywamy.  Aby dobrać odpowiednią kaloryczność musimy obliczyć swoje całkowite zapotrzebowanie energetyczne, na co składa się Podstawowa Przemiana Materii i Aktywność Fizyczna.

Aktywność fizyczna

Podstawowa Przemiana Materii mówi nam, ile powinniśmy spożywać kalorii w spoczynku. Ilość aktywności fizycznej określamy za pomocą współczynnika aktywności fizycznej (PAL). 
Dodatkowo powinniśmy doliczyć energię, jaką przeznaczamy nie tylko w postaci ćwiczeń, ale również na spontaniczną aktywność fizyczną, tzw. NEAT. 

Używanie schodów zamiast windy, spacer z psem, przejście się pieszo do miejsca docelowego, chodzenie podczas rozmowy telefonicznej, odkurzanie - te przykłady możemy zaliczyć do spontanicznej aktywności fizycznej. Warto wprowadzić je do swojego życia, gdyż pozwalają nam na zgubienie tkanki tłuszczowej.

Żeby schudnąć trzeba...jeść

Nawet jeśli jesteśmy na redukcji, nie powinniśmy chodzić głodni. Nie pomoże nam drastyczne obcinanie kalorii. Jeśli dostarczymy zbyt mało pożywienia, nasz organizm w końcu upomni się o nie i wtedy rzucimy się na wszystko, co mamy pod ręką. 

Możemy przyjąć sobie zasadę 80/20, gdzie 20% to będą produkty spożywane dla przyjemności. Ta metoda pozwala nam zachować zdrowy rozsądek i chroni nas przed podjadaniem. Zasada 80/20 może być świetnym rozwiązaniem, aby jak najdłużej utrzymać swoje efekty i uniknąć efektu jojo. 

Słodycze w domu

Kupowanie słodyczy i trzymanie ich w domu może być świetną pułapką, aby przekroczyć założone 20%, dlatego w tej kwestii ważne jest planowanie i świadome kupowanie. Jeśli już naprawdę mamy na coś ogromną ochotę, np. na chipsy, możemy kupić mniejszą paczkę niż paczkę XXL. Tak samo jest z czekoladą, trudno zakończyć jedzenie na kilku kostkach. Świetnym sposobem będzie kupowanie większej ilości warzyw i owoców oraz przygotowywanie odżywczych past kanapkowych.

Czytanie etykiet

Jeśli założyliśmy już sobie za cel - redukcję tkanki tłuszczowej, to przy robieniu zakupów musimy być bardzo świadomi i czytać skład produktu. Jest to bardzo ważne, gdyż na półkach znajduje się coraz więcej produktów oznaczonych ,,FIT”, ,,BIO” itp. a które niekoniecznie są zdrowe. Czytając etykiety musimy mieć na uwadze, że składniki są podane w porządku malejącym, więc jeśli na pierwszym miejscu mamy podany cukier oznacza, że w całym produkcie jest go najwięcej i taki produkt nie powinien się znaleźć w naszym koszyku. Musimy kierować się tym, aby skład produktu był jak najkrótszy. 

Zasady zdrowego odżywiania, które znajdziesz w Mniam Mniam Fit Catering Dietetyczny w Elblągu:

1.    W naszych posiłkach wykorzystujemy bardzo dużo warzyw i owoców, które są źródłem wielu witamin i składników mineralnych.
2.    Bazujemy na pełnowartościowym białku pochodzenia zwierzęcego: jaja, mięso, ryby, ale również na roślinnych źródłach białka: nasiona roślin strączkowych, komosa ryżowa, amarantus.
3.    Używamy najlepszych zamienników białego cukru takich jak: stewia, ksylitol i erytrytol. 
4.    Nie boimy się tłuszczu, bo wiemy, że jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, min. wspomaga przyswajanie witamin A,D,E,K, bierze udział w syntezie hormonów oraz poprawia kondycję skóry. 
5.    Staramy się, aby nasze posiłki były różnorodne. Nie tylko cieszyły oko swoimi kolorami, ale również były bardzo odżywcze. 
6.    W naszym cateringu nie znajdziesz produktów wysokoprzetworzonych.
7.    Naszą główną obróbką termiczną jest gotowanie i pieczenie. 
8.    W naszym cateringu całkowicie ograniczamy dosalanie potraw, na rzecz naturalnych przypraw. Nadmiar soli w diecie zaburza gospodarkę wodno-elektrolitową organizmu i zwiększa ryzyko nadciśnienia tętniczego.  


Pamiętajcie, że w naszym cateringu mamy stałą opiekę dietetyka pod numerem telefonu 517-347-015. Nasz dietetyk chętnie pomoże dobrać dla Ciebie odpowiednią dietę i wyliczy Twoje zapotrzebowanie kaloryczne.